Bel-Buda banner
Betűméret növeléseBetűméret csökkentéseNyomtatás

Közterületfoglalás

.

KÖZTERÜLET HASZNÁLATA

A közterület-használat (ismertebb nevén: közterület foglalás) alapvető szabályozását tartalmazó 8/2018. (III.23) Önkormányzati rendelet ITT található meg. Ezzel egy időben a 17/2013.(V. 30.) Önkormányzati rendelet hatályát vesztette.

 

FONTOS TUDNIVALÓK A KÖZTERÜLET HASZNÁLATÁRÓL!

(Közismertebb nevén a közterület-foglalásról)

Közterület-használati ügyintéző:

Fülöp Zoltán 06 (1) 346-5504

Ujvári Zoltán 06 (1) 346-5788

Kérelem beadásával, és az elbírálás rendjével kapcsolatos tudnivalók:

Közterület-használati hozzájárulás iránti kérelem beadható: 

- Elektronikus úton (e-mailben) az ujvari.zoltan@masodikkerulet.hu címen, vagy  fulop.zoltan@masodikkerulet.hu címre.

 

- a Polgármesteri Hivatal honlapjáról ITT letölthető űrlap segítségével személyesen a Városrendészeti Osztály (1024. Bp. Buday L. u. 5/c) ügyfélszolgálati időben.

 

  • hétfő:     13.30-18.00
  • szerda:   8.00-16.30
  • péntek:   8.00-11.30


- Faxon 346-56-49, 346-57-92. (Csak a Polgármesteri Hivatal honlapjáról letöltött és kitöltött űrlap formájában!)

 

A végrehajtott ellenőrzések eddigi legfontosabb tapasztalata az, hogy a közterület használatára vonatkozó kérelmek beadói nincsenek tisztában az alábbiakkal: 

- A beadott kérvény még nem engedély! Jogszerűen csak akkor használható a közterület, ha a helyszínen a közterület használója be tudja mutatni az engedélyező határozatot! 


- Az engedélyező határozat megkapásának feltétele a személyes (meghatalmazott általi) átvétel a használatba-vételi díj befizetésének igazolásával együtt! 


- A közterület használatára vonatkozó kérelmet a tervezett használat előtt minimum 10 nappal kell benyújtani! 


- Visszamenőleges dátummal nem adható be kérelem. 


- A kérelemhez mellékelni kell a pontos helyszínt ábrázoló vázlatot! 


- Az egy napnál nem hosszabb időtartamra beadott konténer elhelyezésére vonatkozó kérelemre ugyanazok a szabályok érvényesek, mint minden más esetre! 


- A kérelmek kitöltésénél értelemszerűen kell eljárni (pl. konténer esetében nem négyzetmétert, hanem a használni kívánt konténerek darabszámát kell beírni.) Célszerű az elérhetőséget (telefon, e-mail) ráírni a kérelemre. 



A kérelem beadását követően 2-3 munkanap elteltével érdemes telefonon érdeklődni az ügyintézőnél!

 

A kérelemnek feltétlenül tartalmaznia kell!!:


- Kérelmező adatait, 

- Kérelmező elérhetőségét (telefon/fax, e-mail), 

- Kért közterület foglalás helyét, célját, időtartamát (tól-ig), lefoglalandó terület méretét, 

- Helyszínrajzot/vázlatot (telefonon, e-mailben, vagy a Városrendészet honlapján történő kérelmezéskor külön is elküldhető faxon) 

A beadott kérelem még nem engedély!! Közterület használatára nem jogosít!!

A Városüzemeltetési Igazgatóság a közterület-használatához való hozzájárulás kiadása előtt városrendészeti szempontból véleményezi a kérelmet, majd a tényleges igénybevétel alatt ellenőrzi, hogy az megfelel e a hozzájárulásban foglaltaknak. 


Közterület használatára vonatkozó kérdéseivel keresse közvetlenül a II. Kerület Polgármesteri Hivatal Városüzemeltetési Igazgatóság illetékes előadóját (346 5504, vagy 346 5788).