Bel-Buda banner
Betűméret növeléseBetűméret csökkentéseNyomtatás

Közterületfoglalás

KÖZTERÜLET HASZNÁLATA

A közterület használata (ismertebb nevén: közterület foglalás) alapvető szabályozását tartalmazó 17/2013. (V.30.) Önkormányzati rendelet ITT található meg. Ezzel egy időben a 18/2004. Önk. rendelet hatályát vesztette.

FONTOS TUDNIVALÓK A KÖZTERÜLET HASZNÁLATÁRÓL!

(Közismertebb nevén a közterület-foglalásról)

A végrehajtott ellenőrzések eddigi legfontosabb tapasztalata az, hogy a közterület használatára vonatkozó kérelmek beadói nincsenek tisztában az alábbiakkal:

- A beadott kérvény még nem engedély! Jogszerűen csak akkor használható a közterület, ha a helyszínen a közterület használója be tudja mutatni az engedélyező határozatot!
- Az engedélyező határozat megkapásának feltétele a személyes (meghatalmazott általi) átvétel a használatba-vételi díj befizetésének igazolásával együtt!
- A közterület használatára vonatkozó kérelmet a tervezett használat előtt minimum 10 nappal kell benyújtani!
- Visszamenőleges dátummal nem adható be kérelem.
- A kérelemhez mellékelni kell a pontos helyszínt ábrázoló vázlatot!
- Az egy napnál nem hosszabb időtartamra beadott konténer elhelyezésére vonatkozó kérelemre ugyanazok a szabályok érvényesek, mint minden más esetre!
- A kérelmek kitöltésénél értelemszerűen kell eljárni (pl. konténer esetében nem négyzetmétert, hanem a használni kívánt konténerek darabszámát kell beírni.) Célszerű az elérhetőséget (telefon, e-mail) ráírni a kérelemre.

A kérelem beadását követően 2-3 munkanap elteltével érdemes telefonon érdeklődni az ügyintézőnél!

Kérelem beadásával, és az elbírálás rendjével kapcsolatos tudnivalók:

Közterület rendeltetésétől eltérő használatához a közterület-használati hozzájárulás iránti kérelem beadható:

- A Városüzemeltetési Igazgatóság honlapjáról közvetlenül ITT,

- Elektronikus úton (e-mailben) Virag.Tamas@masodikkerulet.hu címen, vagy fulop.zoltan@masodikkerulet.hu címre.

- a Polgármesteri Hivatal honlapjáról ITT letölthető űrlap segítségével személyesen a Városrendészeti Osztály (1024. Buday L. u. 5/c) ügyfélszolgálati időben.

  • hétfő: 13.30-18.00
  • szerda: 8.00-16.30
  • péntek: 8.00-11.30


- Faxon 346-56-49, 346-57-92. (Csak a Polgármesteri Hivatal honlapjáról letöltött és kitöltött űrlap formájában!)

A kérelemnek feltétlenül tartalmaznia kell !!:


- Kérelmező adatait,

- Kérelmező elérhetőségét (telefon/fax, e-mail),

- Kért közterület foglalás helyét, célját, időtartamát (tól-ig), lefoglalandó terület méretét ,

- Helyszínrajzot/vázlatot (telefonon, e-mailben, vagy a Városrendészet honlapján történő kérelmezéskor külön is elküldhető faxon)

A beadott kérelem még nem engedély!! Közterület használatára nem jogosít!!

***

A Városüzemeltetési Igazgatóság a közterület használatához való hozzájárulás kiadása előtt városrendészeti szempontból véleményezi a kérelmet, majd a tényleges igénybevétel alatt ellenőrzi, hogy az megfelel e a hozzájárulásban foglaltaknak.

Közterület használatára vonatkozó kérdéseivel keresse közvetlenül a II. Kerület Polgármesteri Hivatal Városüzemeltetési Igazgatóság illetékes előadóját (346 5504, vagy 346 5788), vagy tegye fel kérdését a lenti üzenetküldő ablak segítségével. Ez utóbbi esetben ne felejtse el megadni azt az e-mail címet, ahová a választ kéri!

Közterület foglalás engedélyezése iránti kérelmét legegyszerűbben egy űrlap kitöltésével ITT adhatja be!

Közterület foglalással kapcsolatos kérdés
Küldő e-mail címe:

Üzenet:
Ide írja be üzenetét!