II. kerület portálja vakok és gyengénlátók részére
Magyar oldalak > Hírek

Kiugrási lehetőség kisvállalkozóknak

Az online-marketing a kisvállalkozók legjobb kiugrási lehetősége – állítja Villányi Balázs online-marketing-tanácsadó, az önkormányzat által támogatott II. kerületi Vállalkozói Klub alapítója.

Az ingyenes honlapkészítő és marketingtanfolyamokat tartó szakértő szerint a hatékony, sikeres, gazdaságos marketing lépésről lépésre vezeti el a potenciális vásárlót a vásárlási döntésig.


– Ha nyitna egy éttermet és egy jótündér egy kivánságát teljesítené, akkor mit kérne tőle? Hogy jó helyen legyen az étterme? Egy remek szakácsot? Dizájnos teret? Modern eszközöket? Alacsony adót? Mert én éhes embereket kérnék. Ha jönnek, akkor nincs baj. A jó szakácsot, a modern, dizájnos berendezést be lehet szerezni. Csak legyenek éhes emberek, akik megveszik, megeszik az ételeimet, mert akkor van bevétel. Ha van bevétel, akkor van profit, akkor meg tudok mindent fizetni. Ha nincsenek éhes emberek, akkor hiába a szép külső, a remek koszt és az alacsony adó. Ha nincs bevétel, nincs semmi. Hány és hány vállalkozást láttunk, amely jó termékkel, jó szolgáltatással állt elő, de mégis vége lett, mert nem volt elég vevője. 

Mire lehet nagy szüksége egy vállalkozónak?

Az elegendő, jó minőségű, fizetőképes vevőkhöz – ha nincs kéznél egy jótündér – marketing kell. A marketing az, ami összeköti a vállalkozót a piaccal – ezért hívják marketingnek –, az hozza a vevőket. Pontosabban: a jó marketing a jó vevőket hozza.

És miért emeli ki az online-marketinget a marketing többi ága közül?

Mert az online-marketing a leghatékonyabb egy kisvállalkozónak. Nem csak azért, mert ma már úgymond minden az interneten zajlik. Ez az állítás csak részben igaz. Én inkább azért helyezem a fókuszt az online-marketingre, mert ez a leginkább költséghatékony marketingplatform. Kis költségvetéssel is el lehet indulni, maximálisan kézben lehet tartani a költéseket, azonnal be lehet avatkozni, gyorsan lehet módosítani, korrigálni és jól láthatóak, mérhetőek az eredmények.

Akkor miért nem ezt csinálja minden kisvállalkozó?

Megfordítom a dolgot. Ez egy olyan terület ahol még nagyok a lehetőségek. Jól kell felépíteni a marketinget, és – relatív kis költségvetéssel – jönni fognak a vevők. 

Hogyan lehet „jól felépíteni” a marketinget?

Ez az egymillió forintos kérdés. Elterjedt tévhit, hogy az online-marketing egyenlő az online-marketing-eszközök, -felületek – koncepció nélküli – használatával. Az kevés, hogy „feltesszük a Facebookra”. Ennek a tévhitnek a „továbbfejlesztett” változata, hogy használjunk minél több új és új online-marketing-eszközt, és akkor eredményesek leszünk. Ez hatalmas tévedés. A hatékony, sikeres, gazdaságos online-marketing egy olyan folyamat felépítése, ami lépésről lépésre vezeti el a potenciális vásárlót a vásárlási döntésig. A lényeg maga a folyamat. Ennek a felépítése a legfontosabb, legnehezebb feladat. Az online-marketing-eszközöket – Facebook, Instagram, Youtube, Googleads, chatbot stb. – a folyamatunk támogatására, menedzselésére kell használnunk. Nem öncélúan, hanem pontosan beillesztve a tervbe. Nagy előny, hogy szinte mindent tudunk mérni, így ha azt látjuk, hogy a folymatunk valamelyik lépése nem elég hatékony, akkor beavatkozunk és javítunk. Így lesz alacsony költségvetéssel is jó eredményünk. 

Hogyan segíti ennek az elsajítását, megvalósítását a II. kerületi Vállalkozóklub?

Ingyenes online-marketing-képzéseket tartunk. Minden hónapban, több alkalommal is. A januári képzéseinkről a Budai Polgár januári számában számolunk be. Az abban olvasható információk alapján lehet majd regisztrálni az ingyenes képzésekre.

 

További információk:

Villányi Balázs, (06 30) 606-7843, e-mail: balazs@onlinemarketinges.hu

 

Postaláda

Küldje be ötleteit, észrevételeit, kérdéseit Önkormányzatunkhoz itt!